Rozhovor: Ladislava Koutníková

12.10.2011 19:08

Ahoj Laďko, jak se ti v současnosti vede?

Vede se mi dobře. Jsem šťastně vdaná, mám dvě krásné a zdravé děti, takže jsem spokojená.

 

Tento rok uplynulo již 10 let od oficiálního založení OS Trojlístek. Co tě vlastně vedlo k založení OS Trojlístek? Čerpala jsi někde inspiraci? 

Na začátku byla snaha obnovit tradici hodů v Bedřichově. V době, kdy jsme o tom s několika dalšími nadšenci začali uvažovat, nebyl prostor pro konání takové akce. Sál v budově OÚ se teprve začal budovat. Když jsme přišli za tehdejším obecním zastupitelstvem s vizí, že bychom příští rok rádi obnovili tradici hodů, bylo nám řečeno, že
není jisté, zda se sál dokončí, protože chyběly nějaké finanční prostředky. Začala jsem se proto zajímat o možnosti jejich získání.

Jednou z možností bylo právě založení občanského sdružení, které by mohlo získat dotace na dostavbu a vybavení sálu prostřednictvím dotací od nadací. Při tom mi pomohl můj bratranec, Jiří Lichtág, který měl zkušenosti se zakládáním občanského sdružení. Koncem roku 2000 jsme se sešli s tehdejšími zakládajícími členy, aby mohl Trojlístek od roku 2001 fungovat.

Následně jsme oslovili různé nadace. Bohužel, na dostavbu sálu se nám peníze sehnat nepodařilo. Naštěstí jich nakonec bylo dostatek, aby se sál mohl zprovoznit a abychom v roce 2001 mohli zorganizovat první obnovené hody. Na druhé straně se nám podařilo získat peníze na rozjezd. Dostali jsme dotaci od Nadace Via ve výši 50 000 Kč, ze které jsme pořídili počítač, tiskárnu a další věci na provoz.

 

Zakládala jsi OS Trojlístek úplně sama? Koho jsi oslovila mezi prvními s žádostí o spoluúčast na tomto projektu? 

Už přesně nevím, koho jsem oslovila mezi prvními. Zakládajících nás bylo myslím třináct.


Jaké byly reakce lidí na tuto myšlenku? 

Většinu lidí, co jsem oslovila, jsem ani nemusela přemlouvat. Vrhli se do toho s nadšením. Shodovali se se mnou v tom, že je potřeba začít něco dělat pro obnovení kulturního života. Vzhledem k tomu, že v obci chyběl už dlouho sál, tak zde nebyly plesy, ale také třeba besídky pro maminky nebo seniory, na které jsme s nostalgií vzpomínaly a které tu taky chyběly.


Uvažovala jsi i o jiném názvu než Trojlístek?

Nad názvem jsme přemýšleli všichni, kdo se účastnili založení Trojlístku. Pokud se dobře pamatuji, tak s tím názvem přišla Silva Všianská a myslím, že to byla dobrá myšlenka. Chtěli jsme naši činnost zaměřit na všechny generace: mládež, střední generaci i seniory, a Trojlístek měl tuto myšlenku prezentovat.


Jaké nastaly největší komplikace při zakládání OS Trojlístek?

Na žádné si nepamatuji.

 

Na co seš nejvíce pyšná v souvislosti s činností OS Trojlístek?

Jsem ráda, že Trojlístek funguje už tak dlouho a že do něj vstupují další členové. Myslím si, že během té dlouhé doby se vypracoval. Koná se spousta akcí během roku a přibývají další. Líbí se mi třeba Bedřichovský ples, který každoročně pořádá, a myslím si, že jeho úroveň rok od roku roste. Na fotkách z některých akcí na netu je vidět, že se vize, která byla na začátku splnila: a to, že se na těchto akcích spojují všechny generace.

 

Co tě vedlo k odchodu ze sdružení?

Vdala jsem se a odstěhovala.

 

Jaký je tvůj názor na další směřování Trojlístku?

Doufám, že bude pokračovat v dobře vykročeném směru a že nezakrní :o))

—————

Zpět